BCAA i kreatyna

Kategoria: Suplementy diety, Treningi

Kulturystyka to nie tylko treningi i ćwiczenia z obciążeniem oraz dodatkowo odpowiednia dieta. Niezwykle istotnym elementem tej jakże trudnej i intrygującej dyscypliny sportu jest również różnego typu suplementacja. Kulturyści stosują różnego rodzaju suplementy i odżywki, by móc podołać wykańczającym treningom , a ponadto zwiększyć ich funkcjonalność.
Pomiędzy masy przeróżnych towarów uwagę zdają się przykuwać w szczególności kreatyna i aminokwasy BCAA. Są to prawdopodobnie najbardziej znane i sprawdzone już suplementy. Wielu doświadczonych kulturystów chwali sobie te preparaty głównie za jakość ich funkcjonowania, a też za najłatwiejszą dostępność obu preparatów. BCAA nie jest suplementem niedrogim, aczkolwiek w przypadku tego specyfiku, cena jest jak najbardziej adekwatna do jakości oferowanego produktu. Bardzo istotną sprawą jest fakt, który jednoznacznie spostrzeżega brak jakichkolwiek skutków ubocznych zażywania wyżej przedstawionych suplementów.
Przed zażyciem kreatyny a także BCAA zalecana jest profilaktyczna wizyta u lekarza, w celu przebadania naszego całego organizmu, aczkolwiek nie jest to wymagane, lecz warto wiedzieć, w jakim stanie jest nasze zdrowie. BCAA jest aminokwasem, którego podstawowym zdaniem jest wzmacnianie naszego organizmu a także poprawę naszej aktywności fizycznej i psychicznej. Należy pamiętać, że właściwie każdy organizm reaguje całkiem inaczej na tą samą dawkę preparatu. Nie powinno się natomiast przesadzać, ponieważ zwiększenie dawki dosłownie wielokrotnie nie przyniesie żadnych dodatkowych korzystnych efektów.
Kreatyna jest równie zwyczajnym suplementem. Nie trzeba mylić kreatyny ze sterydami, ponieważ kreatyna jest zaledwie łagodnym suplementem, którego zażywanie nie jest zabronione. Kreatyna jest ogólnie dostępna do kupienia wręcz w aptekach. Stosowanie kreatyny stwarza, że nasz organizm zaczyna się powiększać, dzieje się tak poprzez udział kreatyny w syntezie białek. Stosowanie tego suplementu zdecydowanie powiększa także naszą siłę a również odporność na intensywny trening. Należy posiadać na uwadze, że samo zażywanie kreatyny nic nam nie da. Musimy zatem wpierw przystąpić do intensywnego treningu, i dopiero wtedy, kiedy nie będziemy zauważali większych przekształceń przy regularnym treningu, możemy pomyśleć o przyjmowaniu kreatyny. Kreatynę przyjmuje się w ogromnej liczbie przypadków w tak zwanych cyklach kreatynowych, trwających w bardzo wielu sytuacjach kilka tygodni.